Voor de verklaring van scheepstermen zie De Taal van het Water
15 augustus 2006
- "Pickwick" (Overveen) was ooit een reddingssloep, later omgebouwd tot een salonboot (bijna geheel overdekt): het dak is hier al verwijderd
- De salonboot begon als de "Peter Jan" uit Vlaardingen (eerste foto d.d. juli 1977)
- links langs de muur staat het dak
- de motor staat ver achterin, nogal achterover gekanteld zodat de schroef diep genoeg steekt
- al het sloophout kon niet in één keer bij de vuilstort worden afgeleverd, vandaar deze tijdelijke opslag
17 augustus 2006
- "7.48 x 2.40 x 0.99 = 11.9 m3" op de stuurboordpunt van de buitenkant van het boeisel (onder voorheen "Pickwick")
- "S 32" op de stuurboordkant van de boegbalk
- vanaf de 3e overnaadse plank van boven (dus onder het kale plekje) is er wel een polyster mat
- merkel van voor naar achter t.b.v. dekzeil
- dekzeil evt. half afneembaar (vouwen, rollen?)
- boeisel en potdeksel gelakt
- vanaf de middellijn verschillen de breedtes links en rechts onderling slechts 8 mm
14 mei 2007
- De sloep verkeert inmiddels in het stadium van afwerking. Het binnenwerk is zo goed als klaar, aan de buitenkant (de huid) wordt gewerkt.
- Het wordt ook tijd voor een dekzeil. De schetsen hieronder geven aan hoe het zeil over de rand (doorsnede) zouden moeten "vallen".
- Voordekje met vuldop, daaronder de brandstoftanks.
- Zitdekje achterin, helmstok.
- Motor even zonder motorkap, bedieningspaneel aan bakboord.
- Vloer rondom motor even verwijderd, bedieningspaneel aan bakboord, bank aan bakboord.
- De maten opnieuw in de rand (stuurboord voor) geslagen: 7.48 x 2.40 x 0.99 = 11.9 m3 (en het origineel is bewaard!).
- Rand stuurboord: motor hier zonder kap, vloer eromheen tijdelijk verwijderd.
28 mei 2007
- De sloep heeft weer verlichting.
- De romp staat inmiddels in de grondverf.
- (Foto is niet zo fraai, want "digitally enhanced".)
15 juni 2007
- Bijna klaar voor tewaterlating!
21 juni 2007
9 april 2017
- De sloep ligt alweer een aantal jaren binnen...
sloep@sabodas.nl